اسلایدر

فانی پیج




   فانی پیج


   جک عکس ترول بیوگرافی اس ام اس
موضوعات مطالب
ترول
ترول1
ترول2
ترول3
ترول4
ترول5
ترول6
sms
جک1
جک2
عاشقانه
تبریک
جک3
اراکی
کریسمس
عیدغدیر
شب یلدا
زیبا
مذهبی
امام زمان
اشتی
تسلیت
محرم
عید قربان
پ ن پ
پرسپولیسی
استقلالی
شب امتحانی
جک وسرکاری
جک وسرکاری
پنداموز
چهار شنبه سوری
روز معلم
طعنه امیز
سیزده بدر
بیوگرافی داخلی
لیلاحاتمی
بهنوش بختیاری
اصغر فرهادی
حسین پناهی
اکبرعبدی
النازشاکردوست
سید محمد حسین شهریار
ابوعلی سینا
امیرکبیر
مهنازافشار
ایدا فقیه زاده
علی لهراسبی
رضا صادقی
احسان خواجه امیری
بیوگرافی خارجی
البرت انیشتین
جاستین بیبر
چخوف-نویسنده
رابرت بویل
ویلیام فالکنر-نویسنده معروف
نیکلاس کوپرنیک-ستاره شناس بزرگ
توماس ادیسون
مندلیف
الکساندرولتا
الکساندر گراهام بل-مخترع تلفن
ارشمیدس
ارسطو
گالیله
عکس
عکس1
فتوشاپ
کاریکاتور
حیوانات
بامزه
تصادف
سوتی
احمقانه
عکس های جالب روی شن
عجیب و غریب
ادم های تنبل
کاریکاتور گداها
مدل های خنده دار شلوار
خنده دار
سلنا گمز
دانستنیها
دانستنیها1
دانستنیها2
دانستنیها3
دانستنیها4
دانستنیها5
دانستنیها6
دخترابخونن
مدل های دخترانه
گوناگون
فیلم ضدایرانی
دختری که شبیه عروسک است
داستان های خنده دار
توهین شرکت کوکا کولا به مسلمانان
واقعیتی تلخ درباره چای
نامهی گوسفندی
مبارزه ی دوچرخه ی المانی باماشین چینی
زیباترین استخر اسیا در اصفهان
دختری که شما را جادو می کند
اهنگ
محسن چاووشی
محسن یگانه
مجید اخشابی
فرزاد فرزین
رضا صادقی
احسان خواجه امیری
علی لهراسبی
حمید عسکری
مازیارفلاحی
سالارعقیلی
سامی یوسف
اسم کودک
دختروپسر
دانلود فیلم
انیمیشن شجاع
انیمیشن گربه ی چکمه پوش
قلب یخی
عصر یخبندان4
سوپرمن
بتمن فراتر1
بتمن فراتر2
پاندا گونگ فوکار
بن تن
عصرحجر
خرگوش زبل
مرد عنکبوتی
انیمیشن Race 2007
Room on the Broom
Tad the Lost Explorer
انیمیشن Wreck It Ralph 2012
دانلود انیمیشن Hotel Transylvania 2012
دانلود انیمیشن Frankenweenie 2012
سریال انیمیشن dragons riders of berk فصل اول اپیزود 11-12
انیمیشن ParaNorman 2012
انیمیشن ماداگاسکار3
سریال انمیشین brickleberry فصل اول
انیمیشن The Pirates! Band of Misfits 2012
انیمیشن 2012 Dr. Seuss The Lorax
گوسفند زبل 2012
پنگوئن خوش قدم2.(Happy Feet 2)
دانلود نرم افزار
انتی ویروس نود32
Kaspersky
Avast
نرم افزار طراحی اسلاید شوهای سه بعدی
نرم افزار ایجاد و ویرایش فایل های PDF
دانلود بازی
Secrets of the Dark 3
جملات کوتاه
ابو غلی سینا
زکریای رازی
عاشقانه
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 246
بازدید کل : 112279
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

با سلام.قابل توجه عزیزانی که مایل هستند با این وبلاگ تبادل لینک کنند. برای تبادل لینک باما ابتدا مارا لینک کرده وسپس به سیستم تبادل لینک هوشمند که در سمت چپ وبلاگ وجود دارد مراجعه کنید ولینک خود را در انجا ثبت کنید...اطلاعات مورد نیاز برای تبادل لینک نیز در بخش تبادل لینک هوشمند تایپ شده است.موفق باشید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

کارت ویزیت لایه باز
بیا تو ببین چه خبرهjust.look
Funny
ارسال smsرایگان
نقطه.....
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و دانلودو آدرس funnypage.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» مندلیف

آشنایی با زندگی مندلیف

 

 

دیمتری ایوانویچ مندلیف دانشمند، شیمیدان بزرگ در فوریه 1834 در شهر «توبوسك» در سیبیری روسیه متولد شد او چهاردهمین فرزند خانواده بود پدرش مدیر مدرسه بود او پدر خود را در کودکی از دست داد. او در مدرسه توپولسک استعداد درخشان خود را در ریاضی و فیزیک نشان داد و عصرها بعد مدرسه در کارگاه شیشه گری به مادرش کمک می کرد مدتی بعد کارگاه شیشه گری آتش گرفت و همه سرمایه شان از دست رفت. دیمیتری برای یافتن شغل بهتر به سن پترزبورگ رفت و در آن جا به تدریس پرداخت در سال 1850 توانست بورس تحصیلی بگیرد و به تحصیل در رشته ریاضی، فیزیک و شیمی بپردازد. او خانواده خود را هم به سن پترزبورگ برد اما متاسفانه مادر و خواهرش به بیماری سل دچار شدند و جان خود را از دست دادند و او تنها شد فقر از یک سو و اندوه از سوی دیگر او را چنان بیمار ساخت که پزشکان تصور کردند او نیز به سل میتلا شده است و به او توصیه نمودند برای معالجه و استراحت به یک محل خوش آب و هوا مسافرت نماید. دیمیتری به جزایر کریمه رفت و مدتی را در آنجا ماند. پس از مدتی او سلامت روحی خود را بازیافت و به سنت پترزبورگ بازگشت.

 

مندلیف در محضر آ. وسکرسنکا شیمیدان بزرگ روسی علم شیمی را  آموخت و در سال 1855 با دریافت یک مدال طلا فارغ التحصیل شد. او به شغل معلمی در دبیرستان پرداخت و چندی بعد کتاب شیمی آلی را که اولین کتاب درسی شیمی آلی روسی بود منتشر نمود. پس از آن به فرانسه و آلمان دعوت شد تا در کنفرانس ها شرکت کند. کتاب بعدی او "اتحاد آب و الکل" بود. او در زمینه شیمی صنعتی درجه دکتری گرفت و استاد شیمی در دانشگاه سن پترزبورگ شد. پس از آن چند کتاب دیگر در زمینه شیمی منتشر نمود. در سال 1864 با دختری به نام فزووز لشوا در دانشگاه آشنا شد و ازدواج کرد. آنها دو فرزند داشتند اما ازدواج آنها سرانجام به طلاق و جدایی منجر شد.

 

در آن زمان همه عناصر شیمیایی هنوز شناخته نشده بودند و در سال 1869 شیمیدانها فقط شصت و سه عنصر را کشف کرده بودند به عقیده مندلیف خواص فیزیكی و شیمیایی عناصر تابعی از جرم اتمی آنها بود مندلیف عناصر بر اساس خواص مواد در خانه های عمودی و افقی یک جدول قرار داد او در این جدول عناصر را براساس وزنشان رده بندی نمود. این جدول از سبک ترین عنصر یعنی هیدروژن آغاز می شد  و به سنگین ترین عنصر یعنی اورانیوم خاتمه پیدا می کرد. دیمتری مدتی بعد دوباره ازدواج کرد و از ازدواج دوم خود چهار فرزند دیگر دارا شد. دیمتری دارای اخلاقی عجیب بود و همواره مورد تمسخر اعضای انجمن شیمیدانان روسیه قرار می گرفت تنها مشوق او لوتادمیر دانشمند بزرگ شیمی بود. در سال های بعد عناصر اسکاندیوم و ژورمانیم نیز کشف شدند و مندلیف این عناصر را هم در جدول خود  قرار داد. به کمک قانون تناوبی مندلیف پیش بینی خواص عناصر شیمیایی ناشناخته امکان پذیر شد و زمینه کشف عناصر توسط دانشمندان پایه ریزی شد قانون تناوبی راه کشف این عناصر را ممکن ساخت. این جدول نشان می داد كه در چه جاهایی مكان خالی برای عنصری ناشناخته باقی می ماند كه باید بعداً اشغال شود. با آگاهی از خواص عناصر موجود در نزدیکی این مكانهای خالی امکان پذیر شد که خواص مهم عناصر ناشناخته تخمین زده شود و خواصی مانند جرم اتمی، چگالی، نقطه ذوب و نقطه جوش ماده ناشناس بر اساس استدلال و محاسبه معین شود.

 

مندلیف در سال 1869 جدول خود را به جامعه شیمی روسیه تقدیم كرد . جدول مندلیف كه پیش بینی وجود 92 عنصر را می نمود درآغاز کسی از جدول او استقبال نکرد با گذشت زمان پیشگویی های مندلیف تحقق یافتند و عناصر مجهول با مشخصات از قبل پیش بینی شده و وزن مخصوص مشخص جای خود را یکی پس از دیگری در جدول مندلیف یافتند.

 

 

آشنایی با زندگی مندلیف

 

 

با اكتشاف آرگون در سال 1894 و هلیوم  «رامزی» براساس جدول مندلیف وجود نئون و كریپتون و گزنون را پیش بینی نمود و در این هنگام جدول مندلیف شهرت عجیب و فوق العاده ای كسب نمود. از آن پس تمام آكادمی های كشورهای جهان جز روسیه  او را به عضویت خود پذیرفتند.

 

مندلیف مردی آزادی خواه و علاقه مند به مسائل اجتماعی بود او مورد انتقاد دولت روسیه قرار گرفت و  دولت روسیه او را به خارج از  از روسیه فرستاد. مندلیف به پاریس رفت و در آزمایشگاه ورتس شیمیدان فرانسوی مشغول به کار شد . و مدتی هم به همکاری با بونزن شیمیدان و فیزیکدان آلمانی پرداخت . سپس به آمریکا سفر کرد و از چاه نفتی پنسسیلوانیا بازدید به عمل آورد . مندلیف هنگام کسوف سال 1906 به فرانسه رفت و برای تحقیق فضایی با بالون به هوا پرواز کرد . در سال 1906در لیست نامزدهای جایزه نوبل قرار گرفت ولی مواسان شیمیدان فرانسوی  بیش از او رأی آورد و این جایزه به مندلیف نرسید . مندلیف یکی از چهره ها و شخصیت های محبوب مردم روسیه بود. او در زمان جنگ روسیه و ژاپن بعلت تقاضای مردم روسیه به کشورش روسیه باز گشت. مندلیف در دوم فوریه 1907 در سن هفتاد و سه سالگی درگذشت. سالها پس از مرگ او، در سال 1955 عنصر شماره 101 این جدول نیز کشف شد این عنصر به  افتخار مندلیف به نام مندلیفیم نام گذاری شد . آخرین خانه خالی جدول مندلیف در سال 1938 با كشف (آكتینوم) در پاریس پر شد.



نويسنده : امیرحسین | تاريخ : شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب